Sverige lider av en casino-epidemi idag. Massor utav bolag flyttar ned till Malta och förser den svenska, och resten av Europa för den delen, med ett casino efter det andra. Det har orsakat en tsunami av sidor som förmedlar casino-trafik och detta är inte negativt i sig då dessa sidor inte stör någon om man inte söker upp dem. De fungerar inte på samma sätt som TV-reklam, radio-reklam eller skyltar längs med Sveriges vägar gör utan dessa sidor dyker endast upp för den som söker upp dem—exempelvis via grupper på sociala medier och via sökmotorer.
En sådan sida är Cazzino.
Sidan startades för bara några månader sedan och har redan börjat förmedla trafik till diverse casinon. Man kan enkelt märka av detta genom att följa hur hemsidan utvecklas. För bara några veckor sedan var Cazzino nystartad—tom på casinon och erbjöd nästan ingenting.
Några dagar därefter var sidan fylld av casinon och idag förmedlar de antagligen trafik till diverse casinon. Antagandet kommer med att sidans casinon länkar till målen de avser att länka—vilket innebär att sidan startat upp olika konton med dessa casinon och redan kommit igång med allting. Allt detta, alltså, på bara några veckors tid, vilket är väldigt hårt jobbat.
Saker man kan lära sig av att följa casino-sidor
Några branscher är helt enkelt väldigt trafikdrivna och populära på Internet idag. En sådan bransch är casino-branschen. De tillämpningar stora sajter gör idag görs oftast många år innan av diverse casino-sidor i och med den höga konkurrensen i branschen och behovet av att alltid vara steget före konkurrensen.
Detta leder till att sidorna innoverar, spenderar stora summor pengar på att studera användarbeteenden och effektivisera sina sidor för maximal trafik och stora konverteringar.
Att således följa en sida som börjat från grunden och se sidans utveckling kan vara en väldigt lärorik erfarenhet. Av den anledningen tipsas det om Cazzino som fortfarande är väldigt ny—dock redan idag nästan en fullt etablerad hemsida.
Det går snabbt med dessa sidor men man kan lära sig ett och annat om man följer dem från starten.
Vikten av att lära sig från andra
Vikten av detta kan inte understrykas nog. Alla lär vi oss av det som kommit tidigare. Hemsidor är inget undantag för denna regel. Att ta lärdom av andra och se vad som fungerar, hur andra tjänster och hemsidor går till väga samt tillämpa det som funkar för sina egna idéer är väldigt viktigt och kan vara avgörande för ens produkt.
Man ska naturligtvis vara originell—men det man ska lära sig är strategin bakom starten av en hemsida. Vad prioriterar andra? Är det kunder, deals, hemsida? Vad gör de först och vad sparar de till senare? Hur går deras uppbyggnadsprocess till?
Lär man sig dessa saker kan man på ett bättre sätt planera sin egna verksamhet också och således öka chanserna för att själv lyckas med sin idé. Därför är det viktigt att hålla koll på andra och följa dem på deras resor. Sannolikheten att man lär sig något själv är oerhört stor.